پمپیران

پمپ فشار قوی

پمپ شناور

پمپ روغن داغ

پمپ گریز از مرکز

پمپ ایران

قیمت پمپ پمپیران

Thursday, 04 June 2020
پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

 33117753

شاسی استاندارد برای پمپ و موتور (2)

مرکز تاسیسات ساختمان (اصطلاحاً موتور خانه ) نقش پر رنگی در آسایش و راحتی ساکنان مجموعه مسکونی دارد. این مهم جدای از لوله کشی مناسب (Pipping)، نگهدارنده های مطمئن (Supporters) ، تابلو برق ها و الکتروپمپ ها می باشند. لذا بایستی جهت جلوگیری از صدای نامتعارف در کل سیستم ، طول عمر مناسب و هزینه نگهداری پایینی از شاسی محکم ، ساده با صلبیت مطمئن جهت هم راستایی الکتروپمپ ها استفاده  نمود.
در ساخت شاسی می بایست از آهن آلات مناسب ، کوپلینگ های بالانس شده و هم تراز ، همراه با جوشکاری های استاندارد استفاده نمود. قطعاً نصب و راه اندازی الکتروپمپ های زمینی کاری زمانبر ، دقیق و پر تنش بوده و هماهنگی بین طراحان ، تکنسین های اجرایی ( با تخصص های مختلف ) را طلب می کند.

ساخت شاسی مناسب پمپ


جهت ساخت شاسی مناسب می بایست هم محوری دقیق پمپ های سانتریفیوژ و موتور جمکو ، موتوژن ، الکتروژن  (Alignment) به گونه ای باشد که
دو قسمت مجزای کوپلینگ، کاملاً بالانس ، هم وزن و هم راستای محورهای پمپ های سانتریفیوژ و موتور در دورهای مورد انتظار بدون هیچگونه وقفه و مشکلی بچرخد.
پس از اتمام ساخت شاسی و جهت حصول اطمینان از کارکرد مناسب بایستی پس از نصب موتور پمپ سانتریفیوژ و اتمام کار، اتصالات مجدداً با استفاده از ابزار دقیق (ساعت ایزیکاتور – لیزر ) Alignment  مناسب موتور و پمپ کنترل می شود.
به همین منظور است که بایستی در شاسی های سنگین حتماً از پیچ و مهره های قابل انعطاف جهت جابجایی راحت موتور و پمپ استفاده نمود.
پمپ ایران

 

شاسی استاندارد برای پمپ و موتور(1)

شاسی چیست؟

 عملکرد پمپ های پمپران  به گونه ایست که انرژی مکانیکی را از منبع یا دستگاه دیگری گرفته و آن را به سیالی که از خود عبور می دهد منتقل می سازد. به همین علت بهترین و ایمن ترین روش ممکن برای انتقال این انرژی از منبع خارجی (انواع موتور ها) به پمپ پمپیران ، ساخت شاسی استاندارد می باشد. در واقع شاسی استاندارد به گونه ای باید ساخته شود تا ضمن استحکام ، صلبیت و سادگی ساخت امکان هم راستایی محور موتور موتوژن و یا جمکو و پمپ پمپیران را فراهم سازد. لازم به یادآوری است که شاسی برای انواع پمپ های زمینی پمپیران ساخته شده و غالباً موتور های خشک را به پمپ متصل می کند. بدیهی است شاسی ساخته شده باید به گونه ای مستحکم باشد که اجازه ندهد موتور و پمپ در دور های نامی لرزش ، صدای ناهنجار و ..... داشته باشند.

انواع شاسی استاندارد پمپ و موتور

  • استفاده از ورقه فولادی در زیر پایه های موتور و پمپ های پمپیران در واقع ساده ترین نوع شاسی است که برای کوپل کردن موتور جمکو و یا موتور موتوژن و پمپ سایزهای بالا استفاده می گردد.
  • جهت ساخت شاسی های هم سایز و در چند گروه مشخص می تواند از ساخت شاسی های چدنی که ماشین کاری زیر پایه موتور و پمپ را هم سطح می کند، استفاده نمود. ساخت این شاسی ها به دلیل استفاده کمتر از نیروی انسانی متخصص (جوشکار ، مکانیک و ....) ارزانتر و با قابلیت بالا بوده ولی امکان تنوع بسیار در سایز و ماشینکاری را دارا نمی باشد.
  ساخت شاسی از فولاد ساختمانی (انواع ناودانی ، تیرآهن ، ورقهای اتصال دهنده و ....... ) استحکام بیشتری برای کارکرد موتور و پمپ های بزرگ فراهم آورده و عموماً با در نظر گرفتن پیچ و مهره های تعبیه شده در زیر پایه های پمپ و موتور قابلیت سهولت در جابجایی موتور و پمپ را فراهم می آورد. طبیعی است به دلیل امکان سایز کردن راحت تر و برش راحت تر فولاد ، اینگونه شاسی ها از انعطاف بیشتری جهت ساخت بر خوردار می باشند. با پیشرفت های حاصل شده در طراحی پمپ ها ، ساخت شاسی نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و هم اکنون شرکت های معتبر تولید کننده شاسی ، از استاندارد های عمومی مورد تایید کشور های پیشرفته در ساخت شاسی استفاده می نمایند. این استاندارد ها عموماً برای در نظر گرفتن الزامات ابعادی شاسی (ANSI B 731-2001) و الزامات ترانسها ، صلبیت و جوشکاری (ANSSI/H11.3.5-200) باید مورد استفاده قرار گیرد. این مطلب ادامه دارد...
ما در کارگاه موتور پمپ یاران آماده ارائه خدمات شاسی استانندارد به شما عزیزان می باشیم.
      
پمپ ایران
                                                                                               

خرابی های عمده در پمپ ها

 
عملکرد پمپ های سانتریفیوژ تا حدود زیادی به انتخاب صحیح و نصب صحیح آن بستگی دارد.  برای حصول اطمینان از حداکثر کارایی و حداقل نیاز به تعمیر پمپ لازم است اطلاعات لازم درباره نصب ، راه اندازی و نگهداری از پمپ را بدانیم. مبحث راندمان پمپ باتوجه به میزان ارائه شده توسط سازنده باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.
باتوجه به اینکه جهت بهینه سازی راندمان الکتروپمپ نیاز به سه ابزار که شامل مانومتر و دبی سنج و آمپرمتر جهت اندازه گیری دبی – هد پمپ و وضعیت جریان جذبی الکتروموتور است، معمولاً هر سه ابزار در دسترس نمی باشد. پس جهت بهینه سازی کارکرد الکتروپمپ از مانومتر و آمپرمتر استفاده بیشتری می شود که در صد بالایی از این مهم را انجام خواهد داد (بهبود راندمان).
مشخصاً اندازه گیری هد پمپ و جریان جذبی، راندمان الکتروپمپ را به نقطه مطلوب خواهد رساند.
بدین ترتیب جهت استفاده بهینه از الکتروپمپ توجه خاصی به نقطه کاری پمپ و راندمان پمپ نمود. عدم توجه به این مهم باعث تخریب الکتروپمپ می شود. شرایط کارکرد نامطلوب (با راندمان پایین) باعث خرابی های زیر می گردد.:
  • لرزش شدید پمپ
  • آمپر خروجی زیاد پمپ در راندمان پایین ممکن است باعث سوختن الکتروموتور گردد.
  • شکستن سیل مکانیکی نصب شده  بر روی پمپ که باعث پرداخت هزینه زیاد خواهد شد.
  •  ساییدگی بلبرینگ ها و اجزا پمپ.
  • شکستن کوپلینگ در کارکرد پمپ در راندمان پایین
  • تخریب سریع لاستیک کوپلینگ.
  • بریدگی محور پمپ ها در کارکرد با راندمان پایین
یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از این مشکلات، نصب شیر فلکه در خروجی پمپ بابت کنترل دبی و بهبود راندمان و عملکرد پمپها خواهد شد.
                                                                                                                                                                                                                                
 

همراستا‌سازی (ALIGNMENT) درکوپلینگ پمپ و موتور

همراستا‌سازیALIGNMENT) )درکوپلینگ پمپ و موتور
 
در تجهیزات دوار برای کاهش لرزش های بوجود آمده و کارکرد مناسب دستگاه ، باید تجهیز ثابت و دوار در یک راستا قرار گیرند.
لرزش های پمپ و موتور
 
همراستا سازی (ALIGNMENT) باعث می شود که تجهیزات دوار در شرایط مناسب کارکرده و سبب افزایش طول عمر تجهیز می گردد.
همراستا سازی در پمپ و موتور به چندین روش صورت می گیرد :
  • روش اول لیز : روشی بسیار ساده و کاربردی و با دقت بالا
  •  روش دوم ساعت اندیکاتور: که روشی کم هزینه میباشد و در دسترس
پمپ ایران
در همراستا سازی (Alignment) یک دستگاه را ثابت در نظر گرفته و تمامی تنظیمات نسبت به آن انجام میگیرد.
 
Alignment پمپ و موتور
نحوه بسته شدن ساعت یا تنظیم ساعت اندیکاتور یا لیزر بر روی محور Shaft   به 3 روش معمول بسته  میشود
اگر فاصله کوپلینگ ثابت و الکترو موتور بزرگتر مساوی  300m باشد از روش های دبل فیسDouble Face یا ریورس  Revers استفاده می‌شود.
روش ریم و فیس
در غیر این صورت بصورت ریم و فیس(Rim&Face)  که رایج ترین  نوع همراستا سازی می باشد انجام می گیرد
اگر کوپلینگ مورد نظر KB  باشد بدلیل محدودیت در بستن  ساعت از یک ساعت اندیکاتور استفاده می شود در غیر این صورت از دو ساعت که یکی از آن ها بر روی Round  کوپلینگ و دیگری بر روی face  کوپلینگ بسته میشود.
روش ریم و فیسروش ریم و فیس
 
در همراستا کردن ابتدا سافوت   soft fod (لغی پایه) را در محدوده مورد نظر تنظیم می کنیم که هر چه به صفر میل کند مناسب تر است معمولا کمتر از  0.05 mm میباشد.
(سپس بغل به بغل یا به عبارتی حالت ساعت 3 و 9 را تنظیم میکنیم تا دو محور در یک راستا قرار گیرند(90 و 270 درجه.
(حال با استفاده از کم و زیاد کردن شیمز shemz بالا و پایین دو دستگاه را تنظیم میکنیم حالت های 12 و 6 ساعت (صفر و  180درجه
فقط باید دقت کرد که هنگام تنظیم بالا پایین اعداد خوانده شده به دلیل اینکه در قطر خوانده میشود باید نصف نماییم.  
جهت اطلاعات بیشتر با شرکت موتور پمپ یاران تماس حاصل فرمائید:
021-33117753

دفتر مرکزی

تهران - خیابان سعدی جنوبی - مرکز تجاری سعدی جنب بانک کارآفرین طبقه اول پلاک 106
تلفن: 33118199

33119762 

33119943

33117753

33990137
نمابر: 33990136

نمایشگاه

تهران - خیابان سعدی جنوبی - مرکز تجاری سعدی - جنب بانک کارآفرین - طبقه همکف - پلاک 19
تلفن: 33118199

33119762 

33119943

33117753

33990137
فکس: 33990136

انبار

تهران-باقرشهر، جاده باقرشهر، جاده قمصر، دهنو، انبار پمپ یاران - یاران 

تلفن : 56527836

فکس: 56527835

تمامی حقوق این وب سایت برای موتور پمپ یاران محفوظ می باشد

طراحی سایتطراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت